HAKA hallinnointikanta on palokuntien työkalu
HAKA hallinnointikanta on palokuntien hallintotarpeita varten tuotettu tietokanta. Palokunnat voivat kirjata HAKAan jäsen- ja koulutustiedot, ylläpitää tapahtumakirjanpitoa koulutusten, hälytysten ja muiden tapahtumien osalta sekä ilmoittautua koulutuksiin ja tapahtumiin.
Miksi HAKA kannattaa ottaa käyttöön?
- Kaikki palokunnan toiminta tulee kirjattua
- Voi osoittaa pelastuslaitokselle, että palokunta tekee paljon asioita, joista ei makseta
- Tilastoja voi hyödyntää palokunnan toimintakertomusta laadittaessa
- Henkilöiden harrastustunnit ja tarkka liittymispäivämäärä
- palkitseminen harrastustuntimerkeillä ja vuosimerkeillä
- Henkilöiden toiminta palokunnassa eri tehtävissä
- rooleihin kirjatut tehtävät helpottavat ansiomerkkien hakua -> ansiomerkkirekisteri
- oikein kirjatut roolit mahdollistavat sähköpostiviestien lähettämisen HAKAn kautta oikeille henkilöille
- Henkilöiden koulutustiedot ja palokunnan koulutussuunnitelma
- koulutussuunnittelu hyödyttää palokuntaa, koulutuksen järjestäjää ja pelastuslaitosta
HAKAa voi käyttää myös mobiilisovelluksella
HAKAn käyttöä varten julkaistiin syksyllä 2020 mobiilisovellus, jolla voit käyttää HAKAa helposti.