HAKA hallinnointikanta on palokuntien työkalu

HAKA hallinnointikanta on palokuntien hallintotarpeita varten tuotettu tietokanta. Palokunnat voivat kirjata HAKAan jäsen- ja koulutustiedot, ylläpitää tapahtumakirjanpitoa koulutusten, hälytysten ja muiden tapahtumien osalta sekä ilmoittautua koulutuksiin ja tapahtumiin.

Miksi HAKA kannattaa ottaa käyttöön?

  • Kaikki palokunnan toiminta tulee kirjattua
    •  Voi osoittaa pelastuslaitokselle, että palokunta tekee paljon asioita, joista ei makseta
  • Tilastoja voi hyödyntää palokunnan toimintakertomusta laadittaessa
  • Henkilöiden harrastustunnit ja tarkka liittymispäivämäärä
    • palkitseminen harrastustuntimerkeillä ja vuosimerkeillä
  • Henkilöiden toiminta palokunnassa eri tehtävissä
    • rooleihin kirjatut tehtävät helpottavat ansiomerkkien hakua -> ansiomerkkirekisteri
    • oikein kirjatut roolit mahdollistavat sähköpostiviestien lähettämisen HAKAn kautta oikeille henkilöille
  • Henkilöiden koulutustiedot ja palokunnan koulutussuunnitelma
    • koulutussuunnittelu hyödyntää palokuntaa, koulutuksen järjestäjää ja pelastuslaitosta

HAKAa voi käyttää myös mobiilisovelluksella

HAKAn käyttöä varten julkaistiin syksyllä 2020 mobiilisovellus, jolla voit käyttää HAKAa helposti.